onsdag, november 05, 2008

STORT!!!!




Tirsdag aften

Tv'et kører på valget non-stop..alt andet tv er bandlyst og børn er forvist til deres gamle tv'er på deres værelser. Veksling mellem at tro det værste og håbe det bedste.
Går i seng kl ca 24..sover dårligt.

Onsdag

morgen 6.10. Vågner med et sæt, smider mine morgenjoggingbukser på og skynder mig ind i stuen. det store 42 tommer tv bliver tændt, hvad den normalt aldrig er på hverdage før kl 17 ca....jeg stirrer i vantro på skærmen...målløs...og så kommer tårerne..de vælter frem som et bette springvand..jeg danser rundt med armene over hovedet og synger: Obama vandt, Obama vandt...Det er STORT!! STORT!!
6.30 sidder ved stuebordet og tuder...glædestårer..dette er revolusionerende...om han er sort, asiat, lilla eller fra Mars er ligeyldig, han er 2ung", nyskabende, nytænkende og demokrat...der er nyt håb for Amerika..
6.45 vækker børnene med tårer på kinden, de bliver forksrækkede og jeg må forklare. Kevin-drengen forstår min glæde, de har haft om valget i skolen. Der er flag på bordet ned morgenmaden. Slut med gamle krigsglade mænd!!
8.00 Børn er sendt skole, flere tårer, prøver at tage mig sammen til bad og tøj, skal på arbejde kl.10. checker min mobil, sms'er fra venner i England, mere glæde mere håb..
9.30 Er tidligt på arbejde, checker min mail, Facebook og Myspace. der er væltet ind med hilsner fra venner i USA....nogle har jeg kendt over 15 år og har derfor fulgt deres børn´s opvækst og haft deres liv og drømme tæt på, flere tårer, godt jeg er alene på job idag.
Jeg håber Obama kan leve op til de mange forventninger Amerikanerne har til ham. Han får travlt med at rydde op. Men nu sker der i det mindste noget. Det er STORT!! STORT!!

Ingen kommentarer:

Blog-arkiv