tirsdag, november 04, 2008

Hjernekværne

Lige med et under morgenmaden begyndte min hjerne at kværne. Mens jeg sad og gumlede på et stykke toastbrød med ost og abrikosmarmelade, kom sangen over mig på samme måde som vandet lukker sig om én når man mister fodfæste i swimmingpoolen....blop blop!! Gætter på at den sang nu vil køre nonstop inde i mit hovede som en irriterende popsang der bliver spillet til døde i radioen..så meget at folk til sidst hader den sang.. ("Malene", fra Sys Bjerre...jeg brækker mig snart)...ligenu kværner den gamle sang fra Gnags rundt i hjernen på mig, især omkvædet, :

Er vi i live eller hva?

Jeg sir goddaw til en gammel ven
Det er en jeg møder igen og igen
En duft af røgelsespind og en gummisoul af en efterårssang
Med hænderne omme bag ryggen
går han forbi lisså langsomt som skyggen
Og blikket strækker sig ud over havet
Ud mod en solopgang

Og efteråret tryller grønt om til gylden farvelade
Frk. Sommer går i seng med en hær af riddere i rustning
Der ligger hun med favnen fuld af kulørte blade
Og drømmer om dig og Puddi pudderkvast af en uskyldig dreng

Hey a
Er vi i live eller hva?

Han siger der er noget han godt vil sige
Der er noget ved Danmark han godt kan li
Udover øllet og sovs og kartofler og at vi hjælpes ad
Nogen gange så slås vi for noget
Men ind imellem så tvivler vi på'ed
Og når din Palle Perfekt bliver fanatisk
Så husk din Lalle Ligeglad...

Og efteråret tryller grønt om til gylden farvelade...

Hey a
Er vi i live eller hva?

Ingen kommentarer:

Blog-arkiv