torsdag, august 19, 2010

10 ting du (måske) ikke vidste om mig

Min søde kusine har tagget mig i 10 ting som ingen ved om mig..måske!

1. Jeg hører musik HVER dag!

2.Jeg kan ikke gå i højhalede sko (Stiletter).

3. Jeg hader at vaske op. Altså sådan virkeligt hader hader!! Sæt mig bare til at skovle ko-møg, men vaske op? Nej tak.

4. Jeg er rigtig god til at huske tekster. Jeg kan huske lange passager af historier udenad ord for ord. Sange og digte sidder som klistret til min hjerne. Ofte behøver jeg at høre dem én gang.Det er en super fordel, for så kan jeg sidde og grine smørret mens andre klør sig i hovedet fordi de ikke kan huske teksten. Til gengæld er jeg elendig til matematik. Jeg fik 05 på HF, og måtte tage eksamen om og bestod med et knebent 6 tal. Siden hen er jeg dog kommet efter det og det er mig der laver budget og fører regnskaber herhjemme.

5. Jeg har samler mani. Det har jeg uden tvivl arvet efter min biologiske far som samlede på videobånd og andet. Jeg har samlet på de sædvanlige ting som alle børn/piger samlede på dengang i 80'erne, men i 90'er blev det ekstremt og jeg samlede med Läkerol æsker (halspastiller), den mørkeblå med "frisk lakrids" som i 1992 skiftede layout og ændrede smagen og så var det ligesom ikke sjov længere. Så 485 tomme Läkerol æsker kom i papirs containeren. Jeg kan stadig komme til at grine ved at tænke på hvordan renoveringsarbejdernes ansigter måtte have set ud da de så d mange tomme æsker. Siden da har jeg samlet på mange forskellige ting, men så kom der en omskriftning i mit liv hvor der skulle ryddes op og så røg de ting ud. F.eks Jumbobøger. Jeg har haft de originale jumbobøger helt fra nr 1 og frem til 263 og så gav jeg dem alle væk til en institution for udviklingshæmmede, som blev superglade for dem. Nu samler jeg (stadigvæk) på Ude & Hjemme og naturligvis på minder :)

6. Jeg kan lide alt slags mad undtagen lige præcis 6 ting: svesker, Oliven, Kapers, Tofu, ris-ala-mande og Sushi.

7.Jeg har engang været forelsket i en pige. Jeg var 12 og hun var noget af det skønneste. Det var en underlig periode, for dengang talte man ikke om homoseksualitet eller biseksualitet, så jeg tænkte at jeg nok var en underlig fisk. Sådan gik jeg flovt rundt et halv år, indtil en høj flot fyr med lyst hår og briller satte mit hjerte i brand. Siden da har jeg aldrig tændt på piger.

8. Jeg er et rodehovede. Jeg prøver virkeligt at holde orden, men det er som om vores ting benytter enhver lejlighed til at lægge sig andre steder end der hvor jeg har lagt dem. Da børnene var små sagde jeg til dem at det var "Tag-væk-trolden" der havde taget det for at drille og at det nok skulle dukke op igen. Denne mentalitet er desværre gået i arv hos drengene, og de er alle nogle rodehoveder. Jeg er jo ikke det bedste forbillede.Så nogen gange giver jeg op og så får rodet lov at ligge. Der skal gøres rent, ja, men ryddes op? Skidt med det! Heldigvis får jeg nogen gange oprydningsflip og så køber jeg bokse og kurve og render rundt i huset hele dagen og rydder og og smider ud. Bagefter er jeg svedig, men godt tilfreds! Indtil rodet bliver for meget igen.

9.Jeg gider sjælden se en film mere en én gang. Problemet med mig er at jeg er så god til at huske handlingen. Nogen gange kan jeg endda huske hele dialoger udenad, og så er det altså skrupkedeligt at se filmen igen. Jeg har vist set nogle Danielle Steel film og serier flere gange, men jeg er helst fri. Så det med at eje dvd'er er ikke så vigtigt for mig. Skal jeg eje nogle skal det være sådan noget som Amin Jensen, Ørkenens sønner eller de gode gamle børnefilm som Orla Frøsnapper, Otto er et næsehorn, Busters Verden osv. Det er evergreens der aldrig uddør. Mine drenge er ihvertfald vokset op med de samme film jeg selv så som barn/ung.
Så jeg vil hellere leje i stedet for at eje.

10.hmmmm..jeg kan altså ikke komme i tanke om mere. Tror jeg stopper her.
Og bolden skal gives videre, jeg kan ikke finde så mange at sende den til så jeg sender den kun til min navnesøster fra Aalborg tag tag tag

Ingen kommentarer:

Blog-arkiv