onsdag, december 03, 2008

Julehygge med gamle minder

Efter at have set jeres julehygge billeder får jeg lyst til at dele nogle få med jer.
For første gang pynter jeg op med julepynt som jeg har arvet efter mine afdøde bedsteforældre. De vidste virkelig hvordan man skabte julehygge i et hjem. Jeg har aldrig siden mødt den samme julehygge andre steder.Noget af julepynten er ret gammelt. Bl.a et englekor som ganske vist ligner noget man kan købe i Søstrene Grene i dag, men farmors engle har altid hængt der på sin faste plads hele min barndom fra jeg var 6 år. Jeg husker tydeligt hvordan jeg hver jul beundrede dem og syntes de var smukke og hellige. Jeg kunne næsten høre englene synge.
Nu i dag kan du jo nemt og billgt købe noget ligende, men disse engle er alligevel noget særligt. Også et par messingsfyrfadsstager bringer minder om mange dejlige juleferier hos mine bedsteforældre.
Se bare på billederne nedenunder hvor smukke de er og kaster flotte mønstre på væggen.


sådan ser det ud i vores entré..bagerst ser du
en væg med guldsnor hvor vi altid hænger
vores julekort op med små guldklemmer..
I loftet hænger en glaskogle som også
stammer fra mine bedsteforældre


De smukke messingsstager fra farmor.
Se de flotte hjertemønstre på væggen.


Farmors englekor..med en
nissemus på et skævt billede..hø hø

Ingen kommentarer:

Blog-arkiv