torsdag, juni 26, 2008

Tasker

. Jeg har en forkærlighed for tasker, og især store rummelige tasker med lynlås og små indbyggede lommer. Gerne Oilily. Min veninde Esther har den flotteste lille grønne Oilily taske,som jeg er dybt forelsket i, men den er desværre udgået i farven grøn , og jeg synes ikke rigtig om de andre farver jeg har set i butikkerne og på nettet. Desværre er det sjælden jeg får mulighed for at gå med store rummelige tasker eller små smarte tasker for jeg er praktisk anlagt. Jeg er som regel på cykel og har derfor brug for så meget opbevaringsplads som muligt til indkøb og andet. Derfor er jeg blevet til en rygsæk-menneske. Jeg nyder at have min hænder fri til at holde mine børn i hænderne, spise en is eller tale med en døv. Det stammer nok også fra de mange år som studerende af den ene eller anden art, hvor jeg skulle slæbe rundt på 10 kilo bøger hver dag, samt indkøb. Det kræver sin ryg. Vælger jeg en skuldertaske bliver jeg helt skæv i den ene side og stroppen glider hele tiden ned. Skuldertasker er ikke praktiske for sådan en som jeg, så på med rygsækken.

Rent generelt er rygsække et kedeligt syn, de findes kun i sporty eller grimt 80'er design a la sort/brun læder med snører..hvad med at lave nogle rigtig flotte rygsække a la Oilily..eller Friis & Co?

Indtil videre nøjes jeg med min kedelige sorte rygsæk, som iøvrigt er ved at gå op i syningen. Dog har jeg fundet min næste rygsæk med et strejf af pink feminitet. Den skal det være næste gang!!

2 kommentarer:

Klejs sagde ...

Sådan en der havde jeg da jeg var yngre. En rød en.

http://www.lookatme.dk/default.asp?ID=152&sub=&tilhoerer=&img=5#gallery

Men den er ikke praktisk i regnvejret. Men den er retro og fed.

Har selv en Oilily weekendtaske i brunt med rosa/orange blomster på. Den er jeg rigtig glad for.

Malene Klejs sagde ...

Nårh ja, hvis det er Fjäldräven du mener, (jeg kiggede på dit link)så kan jeg godt huske at den slags rygsæk var overalt i bybilledet i 80'erne. Har dog aldrig selv haft en, men den er jo blevet "in" igen. Ser den mange steder nu. Man kan købe et regnslag til at trække over tasken, så det skulle hjælpe lidt med vandtætheden.

Blog-arkiv