onsdag, oktober 13, 2010

De små glæder

Når en dag kan syntes træls, trist og svær at komme igennem eller måske er startet på en lidt skidt måde, tænker jeg på de små glæder i livet. De virker måske banale for andre, men for mig betyder de at jeg bliver glad og positiv og får et boost til at komme videre og jage triste tanker på flugt.

Små banale ting som kan gøre mig glad:

At opdage at vinterjakken fra sidste år kan gå i arv til den næste i rækken.

At se at man har nok rester i fryseren til en god gang lækker biksemad med spejlæg

At finde en krøllet 50'er i bukselommen.

At et par søde ældre damer siger at jeg ser super-smart ud med mit nye hår.

At opdage at den plante man troede var død, pludselig har sat små lyserøde blomster

At klappe en sød lille hunds bløde pels og få et slik på hånden som tak.

At hænge vasketøj ud i solen på en iskold oktobermorgen.

At se en smuk blå himmel med "rejse-skriber" på og glæde sig til det bliver min tur til at komme ud og rejse.

1 kommentar:

Unknown sagde ...
Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

Blog-arkiv